výletníček levh výletníček prah
Tipy na výlet pro rodiny i jednotlivce, možnosti ubytování, rekreace a dovolené, hrady a zámky, zajímavá místa vhodná k navštívení. mapa CR Jihočeský kraj Karlovarský kraj Královehradecký kraj Liberecký kraj Plzeňský kraj Pardubický kraj Hlavní město Praha Středočeský kraj Ústecký kraj kraj Vysočina Jihomoravský kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Zlínský kraj

zámky - levd zámky - prad
dovolená - bslo001 dovolená - bslo002 dovolená - bslo003 dovolená - strslo zámky - strslo02 hrady - bslo004 zámky - bslo005 dovolená - bslo006

Tipy na výlet, dovolená v ČR - podle krajů

Vloženo Foto = Fotografie

Dovolená 2 - ve Vysokých Tatrách

Tisk E-mail
Cesty a výlety
Spišský hrad

Večer jsme dorazili do Štrby po túře ve Slovenském ráji a po večerní procházce kolem Štrbského plesa uléháme v místním kempu ke spánku. Ráno nás přivítalo slunečnou oblohou a i podle předpovědi mělo být pěkné počasí.

Po snídani vyjíždíme autem směrem Tatranská Štrba. Po zaparkování si balíme batohy a vyrážíme ke Štrbskému plesu a dále k vodopádu Skok. Z počátku jdeme po pěkné asfaltové cestě, která nás vede nedaleko Štrbského plesa a

Štrbské pleso

pokračuje kolem hotelů a velkých skokanských můstků a míří do lesa, kde se cesta mění v kamenitý chodník, který se kroutí v mírném stoupání lesem. Zatím jsme z hor nic neviděli, jen samé stromy, ale po nějaké době začíná les řídnout a chodník již lemují jen nízké horské borovice, přes které se nám začínají ukazovat okolní skály, které se tyčí po stranách údolí, v kterém jdeme.

Chodník se vine středem údolí, podél potoka s kterým se několikrát kříží. Výhled na skály po obou stranách začíná být velice pěkný a všem se moc líbí. Nakonec přicházíme k malému jezírku, nad kterým ze skály padá krásný vodopád.

Zde naše cesta nekončí a proto pokračujeme úzkou pěšinkou vzhůru po skále nad vodopád. Cesta je zde náročnější ( hlavně pro děti ) a místy se musíme držet řetězů, které zde jsou zakotveny do skály. Po vystoupání nad vodopád se nám odhalil pohled na velké jezero, z kterého je vodopád napájen. V okolí jezera posedávají příchozí turisté a tak my jsme se posadili nedaleko a občerstvili se. Nejmladší účastníci naší výpravy se za chvíli zvedají a vydávají se k velké bílé skvrně, která je si 60-70m od nás. Co to je? Je to sníh? Ale kde by se vzal sníh v červenci? Opravdu to je velká sněhová závěj, která zde zůstala ještě od zimy. Vidíme, že sníh je velkou atrakcí a postupně sem vedou kroky všech příchozích. Jdeme se podívat tedy i my. Nejmladší z naší výpravy hned začali po sobě sněhem házet, ale nakonec jim podjely nohy a všichni skončili na jedné hromadě, když sjeli po zadku ze sněhové hromady až do trávy. Děláme zde taky několik fotek a domlouváme se na další cestě.

Rozhodujeme se, že pánská část výpravy se půjde podívat ještě o kus dál a dámská část na ně počká u jezírka. Nakonec to dopadlo tak, že po nějaké době se i dámská část vydává na další cestu.

Vysoké Tatry - cesta k vodopádu Skok

Za chvíli jsme dorazili k další skále a tedy k dalšímu terénnímu předělu, nad kterým jsme se později zase všichni sešli. I zde je malé jezírko do kterého se stéká voda z okolních skal, ale toto jezírko je zatím nejmenší ze všech co jsme dnes viděli. Stéká se do něj voda mezi kameny na kterých sedíme a odpočíváme. Voda je úplně ledová a tak si dáváme chladit zbytky pití, co máme v batozích.

Po chvíli odpočinku se pomalu vydáváme stejnou cestou nazpět směrem k Štrbskému Plesu. Zpáteční cesta vede z kopce a ubíhá tedy rychleji, ale z důvodu projevující se únavy si musíme na kamenném chodníku dávat pozor, aby se ještě někomu něco nestalo. Nakonec jsme po malé zastávce u Štrbského plesa dorazili unavení, ale v pořádku zpět k autu do Tatranské Štrby.

Zde nasedáme a míříme směrem kemp, kde balíme věci, nakládáme je do auta a vyrážíme na dlouhou cestu domů, která i přes notnou únavu proběhla bez problémů a tak v pozdních večerních hodinách zastavujeme před domem a těšíme se všichni do postelí.

Předchozí článek - Dovolená I - ve Slovenském Ráji

Pod vodopádem Skok - Vysoké Tatry

< Předch.   Další >

E-počasí.cz

rekreace - bslo03 rekreace - bslo04 zámky - bslo05 výlet - strslo03 zámky - strslo04 rekreace - bslo06 výlet - bslo07 hrady - bslo08