výletníček levh výletníček prah
Tipy na výlet pro rodiny i jednotlivce, možnosti ubytování, rekreace a dovolené, hrady a zámky, zajímavá místa vhodná k navštívení. mapa CR Jihočeský kraj Karlovarský kraj Královehradecký kraj Liberecký kraj Plzeňský kraj Pardubický kraj Hlavní město Praha Středočeský kraj Ústecký kraj kraj Vysočina Jihomoravský kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Zlínský kraj

zámky - levd zámky - prad
dovolená - bslo001 dovolená - bslo002 dovolená - bslo003 dovolená - strslo zámky - strslo02 hrady - bslo004 zámky - bslo005 dovolená - bslo006

Tipy na výlet, dovolená v ČR - podle krajů

Vloženo Foto = Fotografie

Dovolená I - ve Slovenském Ráji

Tisk E-mail
Cesty a výlety
Spišský hrad

O letošní dovolené děláme menší změnu, protože míříme na Slovensko. Počasí je zatím deštivé, ale má se změnit a my vyrážíme směrem na Levoču, kde se večer ubytováváme v kempu a uléháme k zaslouženému spánku.

Poutní místo nad Levočou

V noci již neprší, ale sluníčko zatím skrz mraky není vidět, tak brzy z rána vyjíždíme na prohlídku historického centra Levoče, kde si prohlížíme barokní katedrálu s nejvyšším barokním oltářem na světě a bohatou vnitřní výzdobou. Po procházce a prohlídce náměstí se rozhodujeme co dál a i s ohledem k počasí se vydáváme směrem na Kežmarok k poutnímu místu na hoře Zvir. Chtěli bychom jet i do Tater, ale počasí zatím není na hory moc pěkné, o čemž jsme se mohli přesvědčit po cestě, kdy u Popradu byly Tatry skoro celé zahaleny v mracích. Po menším bloudění po úzké cestě přijíždíme na parkoviště uprostřed kopců, lesů a luk. Odtud míříme po pěšince do příkrého kopce, která je lemovaná obrazy křížové cesty. Po asi 10 minutách docházíme až na vrchol kopce, kde si prohlížíme poutní místo s budovami ve stylu starých dřevěných horských stavení. Chvíli odpočíváme u zdejšího pramene a pomalu se vydáváme zpět k autu a míříme zpět směrem Levoča. Protože však po příjezdu do Levoče je ještě málo hodin, tak míříme na dalším poutní místo, které je kousek od Levoče.

Vyjíždíme autem až skoro na vrchol kopce, kde si prohlížíme velký kostel s krásnými vitrážovými okny a i jeho vnitřní výzdobu. Kostel je z daleka viditelný a z přilehlé louky je krásný výhled do krajiny a i přímo na Levoču.

Spišský hrad

Je sice už pozdní odpoledne, ale chceme se ještě podívat na zříceninu jednoho z největších hradů v Evropě a to na Spišský hrad, který je od Levoče pár kilometrů.

K hradu přijíždíme chvíli před zavírací dobou, ale dozvídáme se, že nás ještě pustí dovnitř a na prohlídku hradu máme hodinu času. Je to velký a rozlehlý hrad a ani jsme se nestačili podívat do všech jeho koutů, protože jedna hodina na tak velký hrad je moc málo.

První naše kroky míří do Hradního paláce kde jsme si prošli starou černou kuchyň, muzeum, kde jsou k vidění různé zbraně včetně velkého kanonu, ale je zde i výstavka mučících nástrojů. Odsud stoupáme do dalšího patra a na věž, z které je nádherný rozhled po okolí. Při stoupání do věže procházíme zdí. Ne nejsme žádní kouzelníci. Ale jdeme po úzkých schodech, které vedou tlustou zdí do jednotlivých pater věže. Po prohlídce hradního paláce se přesunujeme do podhradí, kde si  prohlížíme hradby a zbytky základů staveb. To už si ale musíme hlídat hodiny, aby nás zde nezamkli a pomalu míříme k východu. Večer opět usínáme v kempu u Levoče kde je klidná noc.

Spišský hrad

Hned brzy ráno balíme a přemýšlíme co dál. Počasí už má být lepší, ale na Tatry to zatím nevypadá

Slovenský ráj

tak že se rozhodujeme, že navštívíme Slovenský Ráj. Je zde prý velice pěkná i když náročná vycházka. Na parkovišti balíme batohy a po zaplacení vstupu míříme směrem k lesu. Po cestě nás ještě kontrolují, jestli máme zaplaceno vstupné, ale to už sestupujeme do koryta potoku Suchá Belá, kolem kterého máme jít proti proudu až k jeho pramenu na vrcholu kopce.

Širší koryto se pomalu zužuje a místy z něj zůstávají jen úzké rozsedliny v kterých se dá projít pouze po dřevěných chodnících připomínající vodorovné žebříky a někdy kde nejsou chodníky tak přeskakujeme vodu po kamenech, až nejmladší účastnice naší výpravy skončila v potoku i s foťákem a byla z toho moc smutná a i plakala….

V jednom místě koryto potoka končí před skálou, z které padá voda v krásném vodopádu a dále musíme pokračovat po železných žebřících ukotvených do skalní stěny. Po vystoupání po žebřících se kombinace dřevěných chodníků nebo spíš vodorovných žebříků ze širších kůlů, přechodů po kamenech a železných žebříků na skalní stěně, ještě několikrát opakuje. Túra se všem líbí, ale to už jsme došli až do horní části potoka, kde se již koryto rozšířilo a úzká kamenitá pěšinka po kraji úzkého potůčku přechází v širší cestičku. Za chvíli míjíme malou studánku, kde vyvěrá pramen, který cestou korytem dolů postupně nabírá sílu a v dolní části už to je docela slušný potok.

Nejmladší účastnice naší výpravy byly už dost unavené a už bylo i pozdní odpoledne a nás čekala ještě další cesta k ubytování do Štrby, proto se rozhodujeme, že zpět k autu se vrátíme nejkratší cestou lesem.

Chvíli ještě jdeme po hřebeni kopce, ale po dalších několika stech metrech se cesta dělí a my se vydáváme lesem dolů z kopce po lesní cestě, až jsme nakonec zpět u auta.

Západ slunce na Štrbském plese

Po několika zastávkách na občerstvení přijíždíme do Štrby, kde se ubytováváme v kempu a protože je ještě brzy na spánek rozhodujeme se, že si uděláme podvečerní procházku kolem Štrbského plesa.

Jak jsme se rozhodli, tak i děláme a po krátké jízdě autem se za chvíli již procházíme kolem Štrbského plesa a kocháme se zapadajícím sluncem, fotíme a hlavně odpočíváme po dnešním náročném dni.

Začíná se stmívat a proto se vracíme do kempu, kde uleháme k zaslouženému odpočinku.

Pokračování článku - Dovolená 2 - v Tatrách

Západ slunce na Štrbském plese

< Předch.   Další >

E-počasí.cz

rekreace - bslo03 rekreace - bslo04 zámky - bslo05 výlet - strslo03 zámky - strslo04 rekreace - bslo06 výlet - bslo07 hrady - bslo08