výletníček levh výletníček prah
Tipy na výlet pro rodiny i jednotlivce, možnosti ubytování, rekreace a dovolené, hrady a zámky, zajímavá místa vhodná k navštívení. mapa CR Jihočeský kraj Karlovarský kraj Královehradecký kraj Liberecký kraj Plzeňský kraj Pardubický kraj Hlavní město Praha Středočeský kraj Ústecký kraj kraj Vysočina Jihomoravský kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Zlínský kraj

zámky - levd zámky - prad
dovolená - bslo001 dovolená - bslo002 dovolená - bslo003 dovolená - strslo zámky - strslo02 hrady - bslo004 zámky - bslo005 dovolená - bslo006

Tipy na výlet, dovolená v ČR - podle krajů

Vloženo Foto = Fotografie

Nedělní vycházka k Luhačovické přehradě

Tisk E-mail
Cesty a výlety
Přehrada Pozlovice ( Luhačovice )

Je krásné slunečné nedělní odpoledne a my vyrážíme směrem Luhačovice a našim cílem je přehrada Pozlovice. Sněhu letos moc není a nebylo, ale v okolí Luhačovic je asi 10-15cm zmrzlé sněhové pokrývky.

Vracíme se na Pozlovickou ( Luhačovickou ) přehradu po necelém roce a moc se zde nezměnilo. Přehrada je nadále vypuštěná a jen na jejím dně je méně nánosů bahna, taky techniky odvážející bahno ubylo a prostředkem se vine stružka vody v současnosti pokrytá ledem a místy i sněhem. To nic nemění na tom, že vyrážíme na vycházkový okruh okolo přehrady. Počasí je krásné a teplota se pohybuje jen lehce pod bodem mrazu a na sluníčku jen kolem nuly.

Okruh zahajujeme chůzí po hrázi přehrady, kde si fotíme vypuštěnou přehradu a i naši výpravu. Dále pokračujeme pomalou chůzí ( členy naší dnešní výpravy jsou i starší osoby ) po Pozlovické straně.

Přehrada Pozlovice

Naše kroky vedou po cestě, která kopíruje reliéf přehrady. Asi ve čtvrtině cesty míjíme osamocený bagr, který zde pracuje na urovnání cesty pro těžké automobily, které parkují o kousek dál na břehu přehrady.

Přehrada Pozlovice ( Luhačovice )

Po chvíli se dostáváme až na nejzažší místo, kde přecházíme malý most nad potokem, který za normálních okolností napájí přehradu, ale nyní pokračuje klikatou stružkou směrem k hrázi přehrady.

Přehrada Luhačovice - bagr

Zde se okruh napojuje na cestu pod kempem a my pokračujeme po druhé straně přehrady kolem prázdných pláží letního koupaliště zpět k přehradní hrázi, kde svou asi 3,5 km dlouhou a asi 1 hodinu trvající vycházku zakončujeme.

Trochu vzrušení ještě zažíváme při výjezdu z nedalekého parkoviště, které je mírně ve svahu. Ve stínu stromů a pokryté neodhrnutým sněhem se stává pro některé automobily bílou pastí. My jsme prozíravě zaparkovali nedaleko vjezdu, ale i tak jsme vyjížděli opatrně, abychom nezapadli do sněhu a nakonec se nám podařilo zdolat i přilehlou, ledem pokrytou silnici a většina osazenstva auta nasedla raději až po zastavení na suché části silnice asi 50m nad parkovištěm. Ne všichni odjíždějící z parkoviště měli takové štěstí a někteří zdolávali ledem pokrytou cestu do kopce couváním.

Domů jsme s dostali již bez jakýchkoli problémů a všichni jsme byli jsme spokojeni, že se nám nedělní odpoledne podařilo.

Prohlédněte si fotogalerii Nedělní vycházka u Luhačovické přehrady

Pracovní stroje na Luhačovické přehradě

< Předch.   Další >

E-počasí.cz

rekreace - bslo03 rekreace - bslo04 zámky - bslo05 výlet - strslo03 zámky - strslo04 rekreace - bslo06 výlet - bslo07 hrady - bslo08