výletníček levh výletníček prah
Tipy na výlet pro rodiny i jednotlivce, možnosti ubytování, rekreace a dovolené, hrady a zámky, zajímavá místa vhodná k navštívení. mapa CR Jihočeský kraj Karlovarský kraj Královehradecký kraj Liberecký kraj Plzeňský kraj Pardubický kraj Hlavní město Praha Středočeský kraj Ústecký kraj kraj Vysočina Jihomoravský kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Zlínský kraj

zámky - levd zámky - prad
dovolená - bslo001 dovolená - bslo002 dovolená - bslo003 dovolená - strslo zámky - strslo02 hrady - bslo004 zámky - bslo005 dovolená - bslo006

Tipy na výlet, dovolená v ČR - podle krajů

Vloženo Foto = Fotografie

Podzimní výlet do Lednice

Tisk E-mail
Cesty a výlety
Janův hrad - Lednice

Je neděle po obědě a venku se začíná zvedat mlha a svítit sluníčko. Neotálíme ani chvilku a vyrážíme na již delší dobu plánovaný výlet do Lednice.

Míříme do městečka Lednice na jihu Moravy, na jehož okraji leží krásný Lednický zámek s rozlehlým parkem. Po cestě se domlouváme, že naše první zastávka bude na Janově hradě

Je to umělá zřícenina na okraji Lednického areálu. Jde o stavbu čtvercového půdorysu, která byla postavená roku 1801-1808 pro Jana Lichtenštejnského architektem J. L. Hardtmuthem, který již dříve projektoval také nedaleký Lednický minaret.

Po chvilce hledání odbočky z hlavní cesty a projetí po úzké cestě okrajem lesa, zastavujeme na parkovišti nedaleko Janova hradu. Vystupujeme z auta a vyrážíme na prohlídku okolí hradu. Stavba vypadá opravdu jako polozbořená hradní zřícenina. Ještě jsme zde zatím nikdy nebyli. Dámská část naší výpravy jde k hradu pěkně po cestě a pánská část vyráží s foťákem na nedalekou louku a snaží se o co nejlepší fotky hradu.

Stromy v parku jsou nádherně vybarveny a odpolední sluníčko krásně hrad nasvěcuje. Procházíme se po okolí hradu a za po chvíli míříme přes most na druhou stranu mrtvého ramene Dyje, odkud je taky krásný výhled na hrad. Domlouváme se, že na důkladnější prohlídku hradu se podíváme až příště, až tu budou s námi i ostatní. Nasedáme tedy do auta a vracíme se do Lednice.

Po zaparkování míříme k zámku, který je nyní krásně opravený a kolem něj dál do parku. Jdeme po pravé straně zámeckých rybníků, po pěkné štěrkové cestě a fotografujeme krásně vybarvené stromy v parku a na břehu zámeckého rybníka.

Janův hrad - Lednice

Za chvíli už vidíme i Minaret, který se v prolukách mezi stromy zrcadlí v klidné vodní hladině. Ještě kousek cesty a jsme u něj. Z dálky vypadá jen jako nějaká rozhledna a je z něj opravdu krásný výhled po okolí, ale je to stavba ve stylu minaretů známých v islámských zemích, která byla postavena na počátku 19. století stejným architektem jako Janův hrad.

Lednický zámek

Chvilku si obhlížíme minaret z venčí, ale vzhledem k pozdní odpolední době a zvětšujícímu se oparu kolem rybníků se nevydáváme po schodech nahoru, ale pokračujeme v naší procházce parkem zpět k Lednickému zámku. Tentokrát jdeme po druhé straně rybníků.

Lednice - zámecký park

I zde je park krásně vybarven a z břehu je místy ještě pěknější výhled na minaret, než jsme viděli z druhého břehu při cestě k němu. Míjíme zbytky stavby aquaduktu a po cestě přes několik mostů se blížíme k zámku. Naše odpolední vycházka se pomalu blíží ke konci.

Již dříve jsme potkávali ostatní návštěvníky s kousky jmelí v rukou, ale nevěděli jsme kde je berou. Nakonec jsme to zjistili, jmelí bylo na větvích, které byly různě po parku ořezány ze stromů. Nakonec si tedy i my odnášíme několik kousků jmelí domů.

To už jsme ale pomalu u východu ze zámeckého areálu, míříme k autu a vyrážíme domů.

Lednický zámek

< Předch.   Další >

E-počasí.cz

rekreace - bslo03 rekreace - bslo04 zámky - bslo05 výlet - strslo03 zámky - strslo04 rekreace - bslo06 výlet - bslo07 hrady - bslo08