výletníček levh výletníček prah
Tipy na výlet pro rodiny i jednotlivce, možnosti ubytování, rekreace a dovolené, hrady a zámky, zajímavá místa vhodná k navštívení. mapa CR Jihočeský kraj Karlovarský kraj Královehradecký kraj Liberecký kraj Plzeňský kraj Pardubický kraj Hlavní město Praha Středočeský kraj Ústecký kraj kraj Vysočina Jihomoravský kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Zlínský kraj

zámky - levd zámky - prad
dovolená - bslo001 dovolená - bslo002 dovolená - bslo003 dovolená - strslo zámky - strslo02 hrady - bslo004 zámky - bslo005 dovolená - bslo006

Tipy na výlet, dovolená v ČR - podle krajů

Vloženo Foto = Fotografie

Předjarní ZOO Ostrava

Tisk E-mail
Cesty a výlety
Zoologická zahrada Ostrava - úvod

Je čtvrteční ráno, nejmladší z nás mají jarní prázdniny, které letos vyšly dosti brzy. Mrazy i sníh na čas polevily a venku je již docela pěkně, tak se domlouváme na náplni dnešního dne.

Děti jsou po zimě hladové po nějaké zoologické zahradě, ale vzhledem k tomu, že v blízkém okolí je již všechny

známe jako své boty, tak pátráme v paměti kde jsme ještě nebyli. Někdo navrhuje Zoo v Ostravě. Není to sice nejblíže, ale nakonec se tento nápad ujímá a během chvilky vyrážíme.
  Cesta ubíhá docela rychle i vzhledem k tomu, že využíváme nově otevřeného úseku dálnice mezi Zlínem a Kroměřížem. Bohužel nejsou ještě všechny úseky dokončeny a musíme za Hulínem z dálnice sjet, což se nám po menším zajížďce z důvodu špatného značení sjezdu podařilo, projíždíme Přerovem a za Lipníkem se znovu napojujeme na dálnici a sjíždíme z ní až v Ostravě. Po kratším hledání přijíždíme k zoologické zahradě. V okolí Ostravy se počasí hodně zhoršilo z důvodu smogové situace, ale při příjezdu k zoo nám dokonce zasvitne sluníčko. Je to asi tím, že zahrada je výše položena než v samotná Ostrava.
  Platíme vstupné a ani nás moc nepřekvapuje, že zde nemají rodinné vstupné ( setkali jsme se s tím už ve více zoologických zahradách ). Nedaleko za vstupem míříme k vystavenému důlnímu vláčku, což je pro děti velká atrakce. Po prolezení vláčku a vyzkoušení všeho míříme k nedalekému výběhu jeřábů, které si můžeme vzhledem k průchozímu výběhu, prohlédnout opravdu zblízka.
Jeřáb

Další naše kroky míří k pandám “červeným“. Máme štěstí zrovna se jedna krmí směsí listů a výhonků nějakých rostlin.

Panda Červená

Po chvilce předvádění a krmení ji to přestává bavit a schovává se do svého příbytku. Proto jdeme o kousek dál, kde postupně vidíme různé druhy jelenovitých i s krásným parožím. Za chvíli se dostáváme k výběhu koz a ovcí, který je velmi oblíben u dětí, protože do něj mohou vstoupit a zvířata krmit. Z nedalekého výběhu lam a poníků přihází pávi. Nejvíce nás zaujal bílý páv, který se předváděl v celé své kráse. Po chvíli odchází i s ostatními pryč a tak i my se přesouváme dále k výběhu medvědů, ale ti jsou přestěhováni do nového výběhu, tak zde nacházíme jen unuděné nosály.

Zato vedle je živo. Jsou zde umístěny velké kočkovité šelmy jako např. lvi a levharti.

Vypadá to, že vyhlíží krmení a proto popochází nervózně po kleci sem a tam. Odsud přecházíme kolem pavilonu opic do prostorného pavilonu slonů, kde ošetřovatelé zrovna provádí čištění a údržbu nohou slonů. Cestou ke slonům míjíme nový pavilon hrochů, ale bohužel ještě není otevřen. Po krátké procházce kolem prázdných výběhů přiházíme k nejzaššímu místu prohlídkové trasy, která je v zimě otevřena a to k zimnímu ustájení afrických zvířat, jako jsou žirafy, zebry a antilopy. Výhled na krásná zvířata bohužel kazily mříže, které bývají v jiných zoologických zahradách již nahrazovány sklem a pohled na zvířata je tak více atraktivní. Slon

Odsud se vracíme kolem výběhu medvědů ušatých, které jsme bohužel neviděli, ale zato hned vedle se nám přišli ukázat

Vydry

dvě malé vydry, které byly velmi vděčnou atrakcí hlavně pro děti, protože pobíhaly po svém výběhu se zamrzlým jezírkem a snažily se něco vyloudit na zub od kolem stojících návštěvníků. Další naše cesta vedla kolem voliér s krásnými severskými sovami, velké voliéry se supy, výběhu rysů, kteří si právě pochutnávali na něčem dobrém až k výběhům malých kočkovitých šelem. Zda jsme si mohli prohlédnout Irbise, Servala a různé druhy malých koček ( např. kočku rybářskou a divokou ). Odtud jdeme kolem výběhu králíků, psíků mývalovitých a opět kolem jelenů až k výběhu poníků a oslíků.

Zde jsme již skoro na konci prohlídky a čeká nás už jen voliéra výrů. Nedaleko pokladny ještě nahlížíme

přes sklo do zimní ubikace plameňáků a to je již opravdu vše ze zimní procházky po zoologické zahradě. Samotná procházka byla velmi pěkná i když v létě, kdy jsou otevřeny všechny pavilony a výběhy, musí být ještě pěknější. Naši nejmladší ocenili taky množství dětských koutků rozmístěných po celé zoologické zahradě, které umožní odreagování dětí a odpočinek na lavičkách pro doprovod Sova

Naplněni dojmy vyrážíme směrem k domovu s malou zastávkou na jídlo, kterou vzhledem k uzavření většiny občerstvovacích stánků v zoo, již všichni potřebujeme

Bílý Páv

< Předch.   Další >

E-počasí.cz

rekreace - bslo03 rekreace - bslo04 zámky - bslo05 výlet - strslo03 zámky - strslo04 rekreace - bslo06 výlet - bslo07 hrady - bslo08