výletníček levh výletníček prah
Tipy na výlet pro rodiny i jednotlivce, možnosti ubytování, rekreace a dovolené, hrady a zámky, zajímavá místa vhodná k navštívení. mapa CR Jihočeský kraj Karlovarský kraj Královehradecký kraj Liberecký kraj Plzeňský kraj Pardubický kraj Hlavní město Praha Středočeský kraj Ústecký kraj kraj Vysočina Jihomoravský kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Zlínský kraj

zámky - levd zámky - prad
dovolená - bslo001 dovolená - bslo002 dovolená - bslo003 dovolená - strslo zámky - strslo02 hrady - bslo004 zámky - bslo005 dovolená - bslo006

Tipy na výlet, dovolená v ČR - podle krajů

Vloženo Foto = Fotografie

Táboření pod Troskami 1

Tisk E-mail
Cesty a výlety
Hrad Bezděz - úvod

Jedu takhle tábořit škodou sto na Oravu...., všichni tu písničku znáte i když my jsme nejeli na Oravu, ale do Libereckého kraje.

Vyrážíme brzy z rána, ale vzhledem k vzdálenosti a provozu na silnici dojíždíme na místo až něco po poledni. Projíždíme Mladou Boleslaví směrem na hrad Bezděz. Hrad je již viditelný z dálky, ale z důvodu neaktuálnosti mapy

sjíždíme nechtěně z obchvatu města Bělá pod Bezdězem a kličkujeme po místních okrscích. Ale všechno zlé je k něčemu dobré, alespoň jsme nabrali benzín, kterého se nám už nedostávalo a při jízdě po obchvatu by jsme benzinku asi minuli. Po pár kilometrech dojíždíme do vesnice Bezděz, nad kterou stojí na kopci stejnojmenný hrad Bezděz. Parkujeme uprostřed vesnice a vyrážíme úzkou cestičkou mezi domy do kopce. Kolemjdoucí říkají, že bude ještě hůř. Procházíme po silnici mezi posledními domy vesnice směrem k lesu. Zatím jdeme po cestě, ale má se to brzy změnit. Asi po 150m v lese cesta končí u "první" brány s pozůstatky zdi opevnění. Dál je již jen úzká asi dvoumetrová kamenná stezka stoupající kolem zbytků zdi po vrstevnicích k hradu. Stezka je lemovaná křížovou cestou. Za chvíli přicházíme k další bráně a stezka nabírá na prudkosti. Konečně po dalších asi 200 metrech dosti prudkého stoupání přicházíme k bráně, která byla již součástí hradu. Po stezce jdeme za sucha,Hrad Bezděz

ale i tak to sem tam na velkých kamenech uklouzne, nedovedu si představit jak se zde jde, když je po dešti...

Hrad Bezděz - nádvoří

Obcházíme hrad ze severozápadní strany a konečně se dostáváme k samotnému vstupu do hradu. Zde u pokladny si kupujeme vstupenku a jdeme dál do hradu. Hrad je ve skutečnosti zřícenina. Prohlídku můžete absolvovat sami, nebo každou půl hodinu s průvodkyní. Vzhledem k množství návštěvníků jdoucích s průvodkyní vyrážíme na opačný konec hradu sami. První se jdeme podívat na věž, která je dominantou hradu. Vystupujeme po točitém schodišti do patra věže a odtud stoupáme úzkým schodištěm ve zdi až na vrchol věže. Je odsud krásný rozhled po okolí. Postupně navštěvujeme druhé nádvoří, královský a purkrabský palác s podkrovní výstavou obrazů a končíme v kapli s křížovou klenbou a ochozem pro panstvo. Hrad je dosti rozsáhlý, ale bohužel z některých budov zůstaly pouze zastřešené obvodové zdi. Druhé nádvoří je přístupné pouze z části, protože v manských palácích se pracuje na konzervaci zdiva. Hrad opouštíme v pozdních odpoledních hodinách a po sestupu do vesnice odjíždíme směrem na Turnov.

Samotným Turnovem jen projíždíme směrem na Jičín a míříme do lázní Sedmihorky. Ještě je hodně světla a čas

na spaní daleko, tak parkujeme auto v Semihorkách a vyrážíme pěšky směrem na Hrubou Skálu. Cesta vede lesem do kopce a asi po půl kilometru docházíme k prvním skalám. Jdeme skalami po značené cestě a asi po půl hodině dorážíme po průchodu "myší dírou" na Hrubou Skálu. Bohužel na prohlídku hradu už je moc hodin, ale nám to nevadí, protože jsme se chtěli jen projít. Prohlížíme si zde nově opravený kostelík a děti pobíhají kolem stánků se suvenýry. Nevětší jejich zájem ale vzbuzuje lanová dráha v hradním příkopu, která je postavená v úrovni přístupového mostu k hradu, ale samotné lana jsou asi 8-10m nad zemí. Po kratším prohlížení se dva nejmladší z nás odvažují na dráhu vyrazit. Dráha není sice moc dlouhá, ale i tak trvá min. 30minut, než dráhu projdou nebo spíš prolezou. Po úspěšném zdolání
Kostel na Hrubé skále

lanové dráhy vyrážíme zpět k autu. Nejdeme však stejnou cestou, ale jdeme skalami přes vyhlídky odkud je krásný

Hrubá skála podvečerní panorama

rozhled po okolních skalách a i na samotný zámek Hrubou Skálu. Cesta vede lesem a skalami přes hřbitov horolezců až zpět do do Sedmihorek. Je již skoro večer a tak z lázní Sedmihorky vyrážíme hledat ubytování do nedalekého kempu...

Přečtěte si návazující článek - Táboření pod Troskami 2

Hruboskalsko - Skály

< Předch.   Další >

E-počasí.cz

rekreace - bslo03 rekreace - bslo04 zámky - bslo05 výlet - strslo03 zámky - strslo04 rekreace - bslo06 výlet - bslo07 hrady - bslo08