výletníček levh výletníček prah
Tipy na výlet pro rodiny i jednotlivce, možnosti ubytování, rekreace a dovolené, hrady a zámky, zajímavá místa vhodná k navštívení. mapa CR Jihočeský kraj Karlovarský kraj Královehradecký kraj Liberecký kraj Plzeňský kraj Pardubický kraj Hlavní město Praha Středočeský kraj Ústecký kraj kraj Vysočina Jihomoravský kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Zlínský kraj

zámky - levd zámky - prad
dovolená - bslo001 dovolená - bslo002 dovolená - bslo003 dovolená - strslo zámky - strslo02 hrady - bslo004 zámky - bslo005 dovolená - bslo006

Tipy na výlet, dovolená v ČR - podle krajů

Vloženo Foto = Fotografie

Výlet za slonicí

Tisk E-mail
Cesty a výlety
ZOO Ostrava - slůně

Výprava velrybářská nezdařila se... tak se zpívá v jedné písničce a stejně málem dopadla i naše výprava za slonicí do ZOO Ostrava.

Je nedělní ráno, venku nádherné počasí a nás to opět táhne na nějaký výlet. Opět je zde dilema kam pojedeme???

Vzhledem k očekávaném horku nechceme jet nějak moc daleko, ale tato podmínka se postupně vytrácí a nakonec schvalujeme návrh navštívit sloní holčičku, která se na jaře narodila v Ostravské zoologické zahradě. Vyrážíme na cestu, která díky dálnici rychle ubíhá a za chvíli již sjíždíme do centra Ostravy a míříme k zoologické zahradě. Cestu si pamatujeme ještě ze zimních měsíců, kdy jsme zde byli a proto již za chvíli vidíme odbočku na parkoviště před zoo. Tady nás však čeká nemilé překvapení v podobě červeného semaforu a strážníka městské policie, který nám nedává možnost odbočit. Na dalším nedalekém odstavném parkovišti to vypadá obdobně, taky plno. Pokračujeme tedy ještě dál a sjíždíme na benzinku, kterou jsme již chvíli netrpělivě vyhlíželi. Zde se koná malá rodinná porada a vzhledem k tomu, že to zde neznáme a nevíme kde zaparkovat, se rozhodujeme že pojedeme pryč a najdeme si náhradní program. Cestou opět míjíme přeplněné odstavné parkoviště, ale co to… na parkovišti před zoo svítí Morčata

zelený semafor a tak opět rychle měníme program, odbočujeme na parkoviště, kde parkujeme, kupujeme si

malý Tygr

vstupenky a vyrážíme do zoo. Návštěvníků je zde hodně, ale jak se později všichni shodujeme, tak zoo je velká a všichni se zde dostatečně rozptýlí…. Naše kroky míří kolem jelenů, pand až k výběhu s kozami, poníky a lamami, kde se chvilku zdržujeme, než si je naši nejmladší dostatečně prohlédnou, protože do výběhu malých koz a morčat mají děti volný vstup. Ale již posunujeme dál kolem výběhu šelem, kde jsou atrakcí malá tygřata, které všichni obdivují. Dále postupujeme přes pavilon opic k pavilonu hrochů, který byl ještě v době naší předchozí návštěvy uzavřený. Zde obdivujeme hrochy odpočívající v bazénu uvnitř pavilonu. Po chvíli prohlížení vyrážíme konečně k tolik očekávanému pavilonu slonů.

Hroch

Venku nahlížíme do výběhu, ale žádného slona nevidíme, proto jdeme dovnitř a zde již malou slonici vidíme. Je uzavřena se svou matkou ve vnitřním výběhu, po kterém obě chodí sem a tam, jako by kontrolovali jestli jim náhodou někdo neotevře dveře do venkovního výběhu. Je zde hodně obdivovatelů z řad návštěvníků ale ani zde není tak plno, že by se nedalo po ochozu pavilonu volně pohybovat, fotit a prohlížet slůně z různých stran. Zde se asi tak jako i většina návštěvníků zdržíme z celé zoo nejdéle. Odsud míří naše kroky kolem rybníčků směrem k výběhům zeber, žiraf a velbloudů.

Sloni

V rybníčcích jsou středem pozornosti hejna kaprů, které někteří návštěvníci krmí rohlíky a voda vypadá jako by vřela.

Ryby

Pro děti jsou velkou atrakcí dvě malé vydry, v nedalekém výběhu, které řádí ve vodě a sem tam  loudí od

vydry

návštěvníků pozornost a krmení. Odsud ještě míříme do prosklené vyhlídky u pavilonu hulmanů posvátných a medvědů ušatých, kde zrovna máme štěstí, jeden medvěd se nám jde ukázat skoro až k prosklené stěně. Dále naše cesta vede kolem sov a malých kočkovitých šelem, až ke králíků a psíkům mývalovitým. Zde si v nedalekém stánku chceme něco koupit na jídlo, ale z důvodu velmi pomalé obsluhy pokračujeme raději dále v prohlídce. To již prohlídka pomalu končí a my míříme kolem jelenů, oslů a plameňáků k východu ze zoo.

Poledne je již dávno pryč, všichni mají hlad a proto vyrážíme směr obchodní centrum, kde v restauraci plníme naše hladové žaludky.

Po menším nákupu vyrážíme pomalu směrem k domovu. Po cestě ještě děláme malé odbočení z dálnice směrem na Nový Jičín a zastavujeme na zámku Kunín. Obdivujeme a fotíme ho zvenčí a rozhodujeme se jestli jít na prohlídku, ale nakonec rozhodne přání mladších účastníků naší výpravy, kteří měli po návratu domů slíbené grilování a to by již nešlo dát s prohlídkou dohromady.

Zámek Kunín

Později jsme rádi, že jsme se tak rozhodli, protože na benzince v Přerově zjišťujeme, že máme skoro prázdné zadní kolo a jeho výměna nás taky chvíli zdržela.
  Nakonec však v pořádku přijíždíme domů a stihli jsme i to grilování k radosti našich nejmladších.

Prohlédněte si fotogalerii Výlet za slonicí - ZOO Ostrava

< Předch.   Další >

E-počasí.cz

rekreace - bslo03 rekreace - bslo04 zámky - bslo05 výlet - strslo03 zámky - strslo04 rekreace - bslo06 výlet - bslo07 hrady - bslo08