výletníček levh výletníček prah
Tipy na výlet pro rodiny i jednotlivce, možnosti ubytování, rekreace a dovolené, hrady a zámky, zajímavá místa vhodná k navštívení. mapa CR Jihočeský kraj Karlovarský kraj Královehradecký kraj Liberecký kraj Plzeňský kraj Pardubický kraj Hlavní město Praha Středočeský kraj Ústecký kraj kraj Vysočina Jihomoravský kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Zlínský kraj

zámky - levd zámky - prad
dovolená - bslo001 dovolená - bslo002 dovolená - bslo003 dovolená - strslo zámky - strslo02 hrady - bslo004 zámky - bslo005 dovolená - bslo006

Tipy na výlet, dovolená v ČR - podle krajů

Vloženo Foto = Fotografie

Výletníčkův výlet do Čech

Tisk E-mail
Cesty a výlety
Mladá Boleslav - hrad

Uplynulý víkend byl ve znamení naší výpravy do Čech. Našim cílem byla v sobotu Národní výstavu psů v Mladé Boleslavi a v neděli městečko Plasy, kam jsme vezli jednoho mladšího člena naší výpravy na tábor.

Vzhledem k vzdálenosti, kterou jsme měli urazit jsme vyráželi v brzkých ranních hodinách. Cesty byly bez většího provozu, tak že za pár hodin jsme již vjížděli na parkoviště u výstaviště v Mladé Boleslavi. Počasí na výstavišti bylo po celý den trochu aprílové, chvilku svítilo sluníčko a za další chvilku Mladou Boleslav ochladil déšť. Mladší část naší výpravy se brzy nudila a proto se vypravila na poznávání města. Na náměstí si vyzkoušeli zvonkohru, na hradě navštívili muzeum a hlavně se celou dobu dobře bavili.

Sobotní odpoledne patřilo naší návštěvě zámku Hrubý Rohozec, na který naše nejmladší dcera vyhrála v minulém roce volnou rodinou vstupenku. Díky poslednímu majiteli zámku, jsme zde mohli vidět zařízení zámku přesně na tom místě kde bylo za dob kdy se zde ještě bydlelo, protože každý předmět na zámku dostal své číslo a byl vyfotografován. Ze zámku jsme se pomalu vydávali směrem k Rakovníku, kde jsme měli domluveno ubytování.

Mládá Boleslav - náměstí

Po cestě jsme ale neodolali a stavili jsme se na prohlídku Staré Boleslavi, kde jsme si prohlédli kostel Panny Marie

Praha Hradčany

a kostel Svatého Václava. Ten ale jen zvenčí, protože je uzavřen. Po cestě k našemu ubytování nás zapadající slunce zlákalo k podvečerní procházce po Karlově mostě.

Stará Boleslav - kostel

Procházka po Praze byla příjemná, ale na některých členech naší výpravy začínala být patrná velká únava, proto jsme se vydali směrem k Rakovníku, ale po cestě si zdřímli, nabrali silu a jejich hodinu odchodu k spánku jsme se dozvěděli až s delším časovým odstupem.

V neděli ráno nás vítala polojasná obloha, zatím bez srážek a tak jsme se po snídani vydali směrem na Plzeň. Nedaleko odsud byl cíl naší dnešní cesty, ale to mělo být až odpoledne, tak že jsme měli času dost. Proto jsme po cestě navštívili Muzeum na demarkační linii v Rokycanech, kde jsme si mohli prohlédnout starou i novou bojovou techniku. Při příjezdu nás vedle parkoviště uvítaly dvě filmové makety amerických stíhaček z druhé svět. války. Po vstupu do muzea nás upoutaly dva tanky z 2. sv. války a to T34 a německý Tygr, které stály nedaleko vstupu do muzea. Pod přístřešky zde byly k vidění armádní nákladní vozidla, různé obrněné transportéry, děla a v neposlední řadě i další sbírka tanků a jiné obrněné techniky od dob druhé svět. války až po současnost.

Nakonec jsme si ještě prohlédli vnitřní expozici věnovanou předválečné obraně republiky, okupaci a i vzpomínce na ty co zahynuli v koncentračních táborech. Součástí expozice je i funkční maketa opevnění a různá dioramata představující boje a osvobozování území Československa.

Zámek Kozel

Opouštíme muzeum a po malém občerstvení míříme směrem k zámku Kozel. Ten nacházíme nedaleko obce Šťáhlavy. Zámecký areál jsme si prohlédli jen zvenčí, protože nás po chvílí vyhnala vydatná bouře.

Pokračujeme tedy v cestě a míříme na nedalekou zříceninu hradu Radyň nad Starým Plzencem. Počasí se mezitím trochu umoudřilo, tak že si hrad můžeme v klidu prohlédnout jak zvenčí, tak i vystoupat po příkrém schodišti uvnitř věže až na její střechu, odkud je překrásný rozhled po okolí Starého Plzence.

Vidíme odsud na úbočí protějšího kopce rotundu svatého Petra a Pavla, kterou se rozhodujeme taky navštívit. Po sestupu z věže ještě pokračujeme v prohlídce hradního areálu, ale po chvíli již míříme k parkovišti a vyrážíme směrem Starý Plzenec, kde parkujeme a pěšky stoupáme do vrchu směrem k rotundě. Od rotundy je taky krásný rozhled na město a zřícenina i Radyň je odsud jako na dlani. Po prohlídce okolí rotundy a přečtení informačních tabulí sestupujeme zpět k autu a míříme směr Plzeň a Plasy.

Muzeum Bahna

Po menším bloudění po Plzní přijíždíme do Plasů již za vydatného deště. Po předání člena naší výpravy na tábor pořizujeme ještě fotodokumentaci kláštera, který nás ohromil svou mohutností a rozlehlostí. Od dob Jozefínkých reforem je však opuštěný a z budov se používají pouze část kláštera jako muzeum, galerie nebo knihovna a kostel k bohoslužbám.

Domů dojíždíme v pozdních nočních hodinách hodně unaveni a jsme rádi, že dlouhá cesta je již za námi.

Klášter Plasy

< Předch.   Další >

E-počasí.cz

rekreace - bslo03 rekreace - bslo04 zámky - bslo05 výlet - strslo03 zámky - strslo04 rekreace - bslo06 výlet - bslo07 hrady - bslo08